• Nenhum resultado encontrado

RELATÓRIO DE VIAGEM UNIVERSITY OF TEXAS AT AUSTIN 1. APRESENTAÇÃO PESSOAL E VISÃO GERAL:

N/A
N/A
Protected

Academic year: 2022

Share "RELATÓRIO DE VIAGEM UNIVERSITY OF TEXAS AT AUSTIN 1. APRESENTAÇÃO PESSOAL E VISÃO GERAL:"

Copied!
15
0
0

Texto

(1)

RELATÓRIO DE VIAGEM

UNIVERSITY OF TEXAS AT AUSTIN

1. APRESENTAÇÃO PESSOAL E VISÃO GERAL:

Meu nome é Gabriela Zanelli e atualmente estou no 8º período de Comunicação (publicidade). Quando me inscrevi para o intercâmbio, estava no 5º e pretendia cursar um ano fora. Desde o início escolhi fazer o intercâmbio nos Estados Unidos, pois além de gostar muito do país, sempre tive vontade de vivenciar a cultura universitária Americana. Diferente daqui do Brasil e da Europa, lá os estudantes moram dentro ou muito próximos a universidade, e por conta do tamanho do campus e da extensão das atividades proporcionadas, vivem uma vida completamente voltada para isso.

Minha escolha pela Universidade do Texas se deu devido a diversos fatores. Em primeiro lugar procurei universidade que tivessem um departamento específico de publicidade (já que muitas possuem o curso de marketing dentro de administração, mas não um de publicidade e propaganda na área de comunicação). Já aí descobri a UT, que foi esteve diversas vezes entre as 5 melhores universidades para esse curso. O programa deles é muito prático e voltado para o mercado e é apoiado por diversas agências de publicidade. Além disso, o campus é enorme, muito bonito e agradável de se estar e as salas são super novas, com todo equipamento possível e imaginário e os professors muito disponíveis.

Depois de considerar o fator acadêmico, pensei a questão do clima. Na intenção de passar um ano, eu com certeza iria passar o inverno nos EUA, e preferi escolher um lugar com um inverno menos frio. O clima do Texas é muito bom, com verões quentes, primavera e outono com temperaturas amenas e um inverno beeeem suportável (só enfrentei uma semana com temperaturas perto de zero, o resto foi em torno de 12 graus).

Por último, a questão do social. A cidade de Austin foi votada no início de 2017 a melhor cidade pra se morar nos EUA , é uma cidade extremamente jovem e cultural, com muitos bares, boates, música ao vivo e muitos festivais e shows (dentre eles o SXSW – o paraíso da galera de comunicação, filme e música – e o ACL) e o esporte universitário é extremamente valorizado e grande (as temporadas de basquete e futebol Americano são sensacionais!). A Universidade também é culturalmente muito diversa, 10% dos alunos sendo internacionais. Pra finalizar, as pessoas de Austin são muito receptivas e lá você encontra tudo quanto é tipo de gente (o lema da cidade é

(2)

“Keep Austin Weird”), organização e atividade. É impossível não fazer amigos e ter uma experiência incrível!

2. ACOMODAÇÃO:

Como Austin é uma cidade extremamente universitária a quantidade de opções é enorme. Para alugar apartamentos ou quartos você pode entrar no grupo do Facebook

“UT Austin Sublets/Roommate Finder”.

Em Austin você pode encontrar moradias de diversos preços. Um dos melhores custo beneficio são as Co-Ops (Cooperative Houses). Existem 2 grupos que tem Co-Ops em Austin: College Houses e ICC. Morei meu 2º semester em uma casa da College Houses e amei. As cooperativas funcionam como repúblicas. São casas grandes e os estudantes que moram lá são “os donos” da casa. Todo mundo fica responsável por alguma tarefa desde cozinhar, até limpar ou consertar coisas. Cada membro tem que cumprir uma cota seminal de horas de trabalho (no caso da minha casa, a Laurel, 4h).

Isso faz com que o aluguel seja bem mais barato, e com tudo incluído (utilities e alimentação).

Figura 1: Quarto Coop

(3)

É importante tomar cuidado na hora de escolher sua coop, pois cada uma se encaixa para um estilo de estudante. 21st Street e Pearl são mais malucas, estudantes mais liberais e as vezes mais novos (primeiros períodos), muitas festas, nem sempre muito limpas. A super Coop (Halstead, Laurel e Nueces) são mais organziadas, com pessoas dos últimos períodos ou estudantes de mestrado, mas ainda com muita diversão! O aspect social das coops é maravilhoso, não importa qual você escolher.

Muitos estudantes internacionais querendo viver experiências novas e curtir o intercambio, e Americanos dispostos a ajudar, compartilhar experiências e fazer amizades duradouras. Recomendo a coop para qualquer um, até porque você pode escolher entre quartos e banheiros compartilhados, ou tudo só pra você. O único aspect que talvez seja negativo (vai depender das pessoas selecionadas para cozinhar no seu semester!) é a comida. Como muitos não são chefs, as vezes alguma coisa pode nao dar certo, mas nada muito problemático! Na Nueces isso já funciona de uma forma diferente, pois cada quarto tem sua mini cozinha e as frefeições não estão incluídas, logo, as horas de trabalho são só 2, mas você fica responsável pela alimentação.

Figura 2: quarto castilian

(4)

Fora as Coops existem os dormitórios off campus como The Castillian, Dobie Center, the Callaway House, University Towers e University House. Todos esses tem sites muito bons e auto explicativos, mas funcionam como mini hoteis universitarios.

Fiquei no Castillian no primeiro semester e nao tinha que me preocupar com nada. O refeitório (cafeteria) ficava aberto de 6 da manhã as 7 da noite, havia uma pessoa para limpar os quartos que eram muito novos e bons. Todos tem sala de computadores, de estudo, lavanderia e e academia. Alguns tem sala de cinema, piscina, etc. O que varia mais de um para o outro é se você terá só um quarto ou se vai ficar em um mini apartamento, com dois quartos e uma salinha. Essas especificações podem ser encontradas nos respectivos sites. Morar num dorm foi muito bom e parte da

experiência Americana, principalmente no meu primeiro semester morando longe de casa, afinal isso diminui muito as preocupações! A parte social dos dorms é um pouco diferente, afinal lá nao podem haver muitas festas e geralmente a bebida é restrita.

Por outro lado, eles têm diversas areas de socialização.

Figura 3: Quarto Castilian

(5)

Figura 4: Coopers da Laurel - Fall 2016

Figura 5: Laurel Dinning Room

(6)

Por último você tambem pode alugar um quarto em um apartamento através de diversas empresas (uma delas é a American Campus). Nos apartamentos você tem mais liberdade, mas é responsável por tudo, desde a limpeza, até as compras e a cozinha (lembre-se que fazer compras sem um carro pode ser dificil!).

Achar lugar pra morar em Austin é facil, especialmente nessa região. Você com certeza achará lugares mais baratos no North Campus ou Riverside, mas essas regiões são um pouco mais longe, e você, como um estudante dependente de onibus

provavelmente vai querer ficar perto da universidade e do resto do pessoal!

LINKS:

THE CASTILIAN: https://www.americancampus.com/student- apartments/tx/austin/the-castilian

COLLEGE HOUSES: https://collegehouses.org ICC (outra co-op): http://www.iccaustin.coop Dobie Center: https://www.dobietwenty21.com

3. TRANSPORTE

Para os estudantes com carteirinha o ônibus é de graça! Apesar de o transporte não ser tão extenso, você chega em qualquer lugar do dia a dia de ônibus (no máximo vai ter que fazer uma conexão). Os ônibus respeitam muito bem o horario e o

aplicativo do CapMetro é maravihoso.

O onibus numero 100 vai do West Campus para o aeroporto e vice-versa. As linhas 801 e 803 são expressas e deixam nos pontos mais importantes!

Uber e Lyft deixaram a cidade, mas você encontra serviços similiare de

ride0sharing como Ride Austin e Fare, também muito bons quando você tem pressa ou precise ir a algum lugar que o onibus não te serve. No fim, você sempre faz algum amigo que tem carro e, se precisar ir a algum lugar mais longe, sempre rola aquela carona ou um grupo de amigos que se junta para alugar um carro.

(7)

Eles tambem tem um serviço chamado ZIP Car, no qual você (por ser estudante da UT) paga uma taxa de cadastro de 7 dolares) e pode alugar carros parados pela cidade pra usar durante um determinado período de tempo (muitos desses carros ficam parados no campus). Isso fica mais prático e mais barato que um aluguel de carro normal, pois o seguro de um aluguel normal para alguem com menos de 25 anos fica beeeem salgado.

ZIP CAR: http://www.zipcar.com

CAPMETRO (onibus): https://www.capmetro.org

4. CUSTO DE VIDA

Tudo depende da sua estadia! Se alimentação for inclusa, e você não gastar a mais com isso, os gastos extras são poucos. Para comer num restaurante, você gasta uma média de 15 dólares. As nights são de graça ou baratas e a bebida também.

Uma amiga que morava num apartamento me disse que gastava em média 450 dólares de alimentação(mercado e restaurantes) e saídas. Isso, mais um aluguel de mais ou menos 800 dolares (2016). Na coop, o aluguel era mais ou menos 800 (Single Room, o compartilhado é mais barato) já com a alimentação. Num dorm, o aluguel é mais de 1000 dolares num quarto compartilhado, com tudo incluido. Eu diria que o gastos mensal médio total (acomodação, alimentação e extras) seria de uns 1200 dólares, sem preocupação.

(8)

CALENDÁRIO ACADÊMICO

Spring Semester 2016 (https://registrar.utexas.edu/calendars/15-16) January 7

Thursday Tuition payment deadline is 5:00 pm for undergraduate students who

registered for the spring semester by Friday, November 6. Tuition may be paid in full or in installments.

January 8

Friday Orientation for new international students.

January 11

Monday Orientation and testing begin for new undergraduate students.

Add/drop for the spring semester for students who have registered and paid their tuition.

January 12

Tuesday Registration for the spring semester for new and readmitted students who have not yet registered. To complete registration, undergraduate students must pay tuition by 5:00 pm on Friday, January 15; graduate and law students must pay tuition by 5:00 pm on Friday, January 22.

January 13

Wednesday Registration for the spring semester for continuing students who have not yet registered. To complete registration, undergraduate students must pay tuition by 5:00 pm on Friday, January 15; graduate and law students must pay tuition by 5:00 pm on Friday, January 22.

January 14-15

Thursday-Friday Add/drop for the spring semester for students who registered and paid their tuition by Thursday, January 7.

Registration for the spring semester for new, readmitted, and continuing students who have not yet registered. To complete registration, undergraduate

students must pay tuition by 5:00 pm on Friday, January 15; graduate students and law students must pay tuition by 5:00 pm on Friday, January 22.

January 15

Friday Tuition bills due by 5:00 pm for undergraduate students who have registered but not paid.

University residence halls open at 9:00 am.

University Health Services benefits become available to registered students.

January 18

Monday Martin Luther King Jr. Day holiday.

January 19

Tuesday Classes begin.

January 22

(9)

Friday Last day of the official add/drop period; after

this date, changes in registration may require the approval of the

department chair and usually the student’s dean. (See General Information, Academic Policies and Procedures, for details.)

Last day undergraduate students may register and pay tuition without the approval of the registrar.

Last day graduate students may register and pay tuition without the approval of the graduate dean.

Last day law students may register and pay tuition without the approval of the dean.

Tuition payment deadline is 5:00 pm for graduate and law students. Tuition may be paid in full or in installments.

February 3

Wednesday Twelfth class day; this is the date the official enrollment count is taken.

Last day an undergraduate student may add a class except for rare and extenuating circumstances.

Payment for added classes (add bill) due by 5:00 pm.

Last day to drop a class for a possible refund. (See General Information, Academic Policies and Procedures, for details.)

Last day a graduate student may, with the required approvals, add a class.

Last day a law student may add a class. Last day a law student may drop a class without the approval of the dean.

February 19

Friday Second tuition payment due for students who selected the installment plan.

March 5

Saturday Intrasemester reports due in the deans' offices.

March 14-19

Monday-Saturday Spring break.

March 24

Thursday Last day to apply for a graduate degree.

March 25

Friday Final tuition payment due for students who selected the installment plan.

March 28

Monday Last day a graduate student may change registration in a class to or from the credit/no credit basis.

Last day to apply for a law degree.

Last day a law student may register in absentia.

April 4

Monday Last day an undergraduate student may, with the dean’s approval, withdraw from the University or drop a class except for urgent and substantiated, nonacademic reasons.

(10)

Last day an undergraduate student may change registration in a class to or from the pass/fail basis.

Last day a law student may change registration in a class to or from the pass/fail basis.

Last day to apply for an undergraduate degree.

Last day an undergraduate student may register in absentia.

April 13-15, 18-22

Wednesday-Friday, Monday-Friday Academic advising for continuing and readmitted students for the summer session and the fall semester.

April 16

Saturday 68th Annual Honors Day Program.

April 18-29

Daily Registration for the summer session and the fall semester for continuing and readmitted students.

May 2

Monday Last class day in the School of Law.

Last day a law student may, with the required approvals, drop a class or withdraw from the University.

May 3

Tuesday Reading day in the School of Law.

Tuition bills for the summer session distributed to students electronically. Notice is sent to the e-mail address on the student’s record.

May 4-7, 9-14, 16-17

Wednesday-Saturday, Monday-Saturday, Monday-Tuesday Spring semester final examinations in the School of Law.

May 6

Friday Last class day except in the School of Law.

Last day to submit master’s report, recital, thesis, doctoral dissertation, or treatise to the graduate dean.

Last day a graduate student may, with the required approvals, drop a class or withdraw from the University.

May 9-10, 15

Monday-Tuesday, Sunday No-class days.

May 11-14, 16-17

Wednesday-Saturday, Monday-Tuesday Spring semester final examinations except in the School of Law.

May 18

Wednesday University residence halls close at 9:00 am (except for graduating students).

May 19

Thursday Tuition payment deadline is 5:00 pm for undergraduate students who registered for the summer session during the spring.

(11)

May 20-21

Friday-Saturday Graduation ceremonies in the colleges and schools.

May 20

Friday Commissioning of ROTC graduates.

May 21

Saturday Commencement (official graduation date).

May 22

Sunday University residence halls close at 9:00 am for graduating students.

Long Session 2016–2017 (https://registrar.utexas.edu/calendars/16-17) July 15

Friday Last day during the summer session for new summer session students and continuing and readmitted students, and for new graduate students to register for the fall semester.

July 19

Tuesday Tuition bills for the fall semester distributed to students electronically. Notice is sent to the e-mail address on the student’s record.

August 10

Wednesday Tuition payment deadline is 5:00 pm for undergraduate students who registered for the fall semester by Friday, July 15. Tuition may be paid in full or in installments.

August 12

Friday Orientation for new international students.

August 16

Tuesday Orientation for new undergraduate transfer students.

August 17

Wednesday Orientation and testing begin for new freshmen students.

Fall Semester 2016 August 19

Friday Registration for the fall semester for new students and for readmitted students (who have not yet registered). To complete registration, undergraduate students must pay tuition by 5:00 pm on Tuesday, August 23; graduate and law students must pay tuition by 5:00 pm on Monday, August 29.

University residence halls open at 9:00 am.

University Health Services benefits become available to registered students.

August 22

Monday Add/drop for the fall semester for students who registered and paid their tuition and fees by Wednesday, August 10.

(12)

Registration for the fall semester for continuing students who have not yet registered.

To complete registration, undergraduate students must pay tuition by 5:00 pm on Tuesday, August 23; graduate and law students must pay tuition by 5:00 pm on Monday, August 29.

August 23

Tuesday Registration and add/drop for the fall semester for all students.

Deadline for graduate students to be registered in absentia for the fall semester.

Tuition bills for undergraduate students who registered after Friday, July 15 are due by 5:00 pm.

August 24

Wednesday Classes begin.

August 29

Monday Fourth class day; last day of the official add/drop period; after this date, changes in registration may require the approval of the department chair and usually the student's dean.

Last day undergraduate students may register and pay tuition without the approval of the registrar. (See General Information, Academic Policies and Procedures, for details).

Last day graduate students may register and pay tuition without the approval of the graduate dean.

Last day law students may register and pay tuition without the approval of the dean.

Tuition payment deadline is 5:00 pm for graduate and law students. Tuition may be paid in full or in installments.

September 5

Monday Labor Day holiday.

September 9

Friday Twelfth class day; this is the date the official enrollment count is taken.

Payment for added classes (add bill) due by 5:00 pm.

Last day an undergraduate student may add a class except for rare and extenuating circumstances.

Last day to drop a class for a possible refund. (See General Information, Academic Policies and Procedures, for details.)

Last day a graduate student may, with the required approvals, add a class.

Last day a law student may add a class. Last day a law student may drop a class without the approval of the dean.

September 23

Friday Second tuition payment due for students who selected the installment plan.

October 10

Monday Last day to apply for a graduate degree.

October 12

Wednesday Intrasemester reports due in the deans’ offices.

October 19

(13)

Wednesday Last day to apply for a law degree.

Last day a law student may register in absentia.

October 20-21, 24-26

Thursday-Friday, Monday-Wednesday Academic advising for continuing and readmitted students for the spring semester.

October 21

Friday Final tuition payment due for students who selected the installment plan.

October 24-November 4

Daily Registration for the spring semester for continuing and readmitted students.

November 1

Tuesday Last day an undergraduate student may, with the dean’s approval, withdraw from the University or drop a class except for urgent and substantiated, nonacademic reasons.

Last day an undergraduate student may change registration in a class to or from the pass/fail basis.

Last day a graduate student may change registration in a class to or from the credit/no credit basis.

Last day a law student may change registration in a class to or from the pass/fail basis.

Last day to apply for an undergraduate degree.

Last day an undergraduate student may register in absentia.

November 8

Tuesday Tuition bills for the spring semester distributed to students electronically.

Notice is sent to the e-mail address on the student’s record.

November 23-26

Wednesday-Saturday Thanksgiving holidays.

December 2

Friday Last day to submit master's report, recital, thesis, doctoral dissertation, or treatise to the graduate dean.

December 3-4

Saturday-Sunday Fall graduation ceremonies in the colleges and schools.

December 5

Monday Last class day.

Last day a graduate student or a law student may, with the required approvals, drop a class or withdraw from the University.

December 6

Tuesday Reading day in the School of Law.

December 6-7, 11

Tuesday-Wednesday, Sunday No-class days.

December 7-10, 12-16

Wednesday-Saturday, Monday-Friday Fall semester final examinations in the School of Law.

(14)

December 8-10, 12-14

Thursday-Saturday, Monday-Wednesday Fall semester final examinations except in the School of Law.

December 15

Thursday University residence halls close at 9:00 am.

December 16

Friday Commissioning of ROTC graduates.

December 17

Saturday Official graduation date. (No public exercises.)

(15)

Referências

Documentos relacionados

Objective: the aim of this study was to analyze possible associations between the epidemiological variables of the study and the clinical stage and malignancy grade of squamous

Resultados: Os dados obtidos revelam que, dos 196 participantes voluntários, 94,9% acreditam ser responsáveis pelo diagnóstico e prevenção do câncer oral, 67,3% consideram seu grau

Alguns fatores são relacionados à higiene bucal insatisfa- tória em crianças hospitalizadas: a faixa etária (os menores não tem coordenação motora suficiente para uma escovação

Os reservatórios são formalmente nós de modelação e os principais parâmetros inseridos nas propriedades do reservatório de nível fixo foram o nível de água e a qualidade

i) Realizar uma revisão da literatura sobre internacionalização e estratégias de marketing internacional a fim de identificar as estratégias mais adequadas ao setor dos

FEDORA is a network that gathers European philanthropists of opera and ballet, while federating opera houses and festivals, foundations, their friends associations and

Como principais objetivos desse programa, temos: melhorar a formação inicial de docentes, trabalhar ensino superior e educação básica em conjunto, tornar a escola pública um

Assim, este documento encontra-se estruturado em três partes: a primeira, em que apresento os objetivos a que me propus no início deste ano letivo; a segunda